28 mai

Avem nevoie de mai multă inițiativă, de mai multă asumare, de mai multe voci critice și credibile.

  • mai 28, 2016

Am participat astăzi la conferința „Excelență românească peste hotare”, la care au participat români de succes din țară, din Europa și de peste Ocean.

I-am invitat pe toți deopotrivă să se implice mai mult în a sprijini dezvoltarea societății românești. Avem nevoie de mai multă inițiativă, de mai multă asumare, de mai multe voci critice și credibile.

13321871_1224154937609190_1932529773644979695_n 13315386_1224154924275858_7823654669048927090_n 13315548_1224154907609193_4277935879515140832_n 13254601_1224154877609196_5822947236385538154_n

27 mai

Siguranța cetățenilor – prioritate zero!

  • mai 27, 2016

Camerele de supraveghere nu sunt pentru a urmări, nu sunt pentru a intimida. Sunt pentru a descuraja violențele, găștile de cartier, agresiunile, furturile sau distrugerile. Sunt pentru a proteja, pentru a impune respect și comportament civilizat în spațiul public.

Am spus-o și repet. Siguranța cetățenilor – prioritate zero. După 5 iunie, Sectorul 1 va deveni cel mai sigur loc din România.

26 mai

Din 5 iunie, deschidem Primăria!

  • mai 26, 2016

O instituţie cu adevărat eficientă este deschisă spre comunicare şi ia decizii împreună cu cei în slujba cărora lucrează. După 5 iunie, cetăţenii Sectorului 1 vor fi invitaţi să se implice în viaţa comunităţii, astfel încât toate proiectele derulate de Primărie să răspundă nevoilor acestora.

Cei care se adăpostesc în spatele uşilor închise nu au nicio şansă astăzi. Din 5 iunie, deschidem Primăria!

26 mai

NTERVIU. Eugen Tomac, candidat PMP la Primăria Sectorului 1: Ședințele Consiliului local trebuie să fie difuzate online, întrucât se dezbat modalitățile de cheltuire a banului public

  • mai 26, 2016

Am oferit cu multă plăcere un interviu pentru prestigiosul portal de știri caleaeuropeana.ro, pe care va invit sa-l citiți.

România va prelua conducerea rotativă a Uniunii Europene în anul 2019. Considerând faptul că la alegerile locale din 5 iunie va fi ales un primar ce va fi în funcție pentru următorii patru ani și având în vedere rolul important al Bucureștiului în politica europeană, Lavinia Șandru și Dan Cărbunaru realizează o serie de interviuri pentru site-ul www.caleaeuropeană.ro având ca tematică ”primarul european”.

Răspunsurile oferite de Eugen Tomac, candidatul PMP la Primăria Sectorului 1, pentru Calea Europeană:

  1. România va deține, în 2019, președinția rotativă a UE. Ce lipsește cel mai mult Bucureștiului pentru a fi o capitală europeană, dincolo de coordonatele geografice? Care ar fi primul lucru pe care l-ați face pentru a reduce handicapul pe care-l are București față de alte capitale europene?

Consider că elementul care lipsește Bucureștiului pentru a fi o capitală europeană este lipsa de viziune a autorităților locale, care par deconectate de la evoluția firească a lucrurilor. Spațiul european este un spațiu cu o libertate de circulație incredibilă a ideilor. Ne putem inspira din modelele de bună guvernare locală din Europa. Spre exemplu, în multe state europene, autoritățile locale răspund de domeniile politice vizate de Strategia Europa 2020, care are în vedere mai multe axe de interes pentru Sectorul 1. Primul lucru pe care îl voi face pentru a reduce discrepanța dintre București și celelalte capitale europene va fi concentrarea pe stimularea antreprenoriatului, ameliorarea condițiilor de mediu, eficienţa energetică și identitatea culturală.

  1. Care este valoarea fondurilor europene absorbite în mandatul 2012-2016 de Primăria de sector la care candidați?

Cu privire la fondurile atrase de administrația Sectorului 1 în ultimii patru ani, au fost atrase fonduri doar pe axa prioritară „Dezvoltarea durabilă şi promovarea turismului”. Primăria Sectorului 1 a obţinut fonduri europene în valoare de aproximativ 3,8 milioane lei, pentru implementarea proiectelor de promovare turistică.

  1. Ați evaluat problemele care au generat o absorbție scăzută a fondurilor europene de către Primăria de sector/Primăria Capitalei la care candidați? Le puteți enumera?

În mod cert, una dintre probleme este de natură generală: competența autorităților locale de a gândi și de a pregăti programe și proiecte adecvate în timp util, precum și asigurarea coordonării cu partenerii implicați. Un alt aspect ține de monitorizarea implementării proiectului și verificarea obținerii rezultatului scontat. Un exemplu relevant în acest sens este faptul că în urma aderării României la Uniunea Europeană, un mare grad de absorbţie l-a avut programul destinat dezvoltării capacităţii administrative pentru modernizarea și reducerea birocrației. Rezultatul final, însă, nu este deloc satisfăcător. O altă problemă ține de negarea vulnerabilităților în domeniu, care limitează șansele de a identifica adevăratele probleme, precum lipsa de integritate, de transparență sau birocrația excesivă.

  1. Cum ați putea depăși dvs. aceste probleme? Care este strategia dvs. în a atrage mai multe fonduri europene? (așteptăm exemple concrete, dincolo de principiile enumerate în programele electorale)

Fondurile Uniunii Europene pot aduce beneficii concrete pentru cetăţenii români. Finanţările au capacitatea de a răspunde multor nevoi, compensând lipsa resurselor financiare în domenii precum mediul sau cultura. Acest obiectiv poate fi ușor realizabil prin experiența și calificarea celor care lucrează în primărie, prin întărirea capacității administrativ-manageriale, precum și o atenție mai mare la conformarea cu cerințele de raportare.

  1. Ce proiect ați vedea necesar a fi realizat cu prioritate cu fonduri europene, altul decât cele aflate deja în diverse faze de realizare?

Până acum, primăria Sectorului 1 s-a dovedit ineficientă în accesarea fondurilor europene. De aceea, pe viitor, trebuie să ne concentrăm pe crearea oportunităţilor de dezvoltare de care cetăţenii noştri au atâta nevoie, precum asigurarea finanțării sectorului cultural, prin fonduri europene, a finanțării operatorilor culturali și a proiectelor lor. De asemenea, voi acorda o atenție sporită atragerii de fonduri pentru renovarea clădirilor de patrimoniu.

  1. Aveți soluții pe care să le propuneți celor plecați să lucreze peste hotare pentru a se întoarce în Capitală?

Pentru a stimula întoarcerea românilor din diaspora acasă, este important să oferim un cadru care să le permită dezvoltarea pe plan economic, integrarea pe piața muncii, dezvoltarea unor afaceri proprii. În acest sens, reiterez o idee pe care am exprimat-o de multe ori în cadrul dezbaterilor electorale. Primăria trebuie să fie un partener al mediului antreprenorial, care este primul investitor în sector. Transparența, emiterea autorizațiilor la termen și asigurarea unui cadru favorabil pentru dezvoltarea unor afaceri constituie responsabilități ale primăriei, care generează pe termen lung prosperitate și dezvoltare economică. Administrația locală trebuie să fie deschisă spre implicarea acestora în procesul de guvernare, prin realizarea unor consultări periodice. Ea trebuie să asigure un canal de comunicare cu societatea, astfel încât, pe de o parte, să culeagă informaţii de la beneficiarii direcți sau indirecți ai acțiunilor sale, iar pe de altă parte, să transmită informațiile relevante către aceștia.

  1. Pe o scară de la 1 la 10, ce loc ar ocupa în prioritățile dvs. de primar transparența cheltuirii banului public? Vă angajați ca în caz că veți ajunge primar veți transparentiza bugetul de venituri și cheltuieli al instituției? În ce mod veți proceda?

Lipsa transparenţei este unul dintre motivele pierderii încrederii cetățenilor în autoritățile locale și centrale. Lipsa de transparenţă a autorităţilor locale în acordarea contractelor de achiziţii publice continuă să fie o problemă majoră, alături de ignorarea comunicării cu cetățeanul în ceea ce privește execuția bugetară.

Transparența este principiul care guvernează toate acțiunile prevăzute în programul meu electoral, întrucât reprezintă cel mai simplu mod prin care poți recâștiga încrederea cetățenilor și demonstra, totodată, că lucrezi în beneficiul lor. Este cel mai onest mod de a te apropia de oameni.

Parlamentul European, de exemplu, difuzează în direct, online, ședințele sale cu caracter public. Parlamentul României, la fel. Prin urmare, toate ședințele Consiliului local trebuie să fie difuzate online, întrucât se dezbat modalitățile de cheltuire a banului public. Nu se discută chestiuni de interes pentru securitatea națională. De asemenea, orice contract din bani publici trebuie să fie publicat pe site-ul primăriei, în baza legii 544/2001. Alte măsuri pe care le am în vedere sunt: publicarea zilnică, detaliată, a facturilor plătite de Primărie cu corespondență față de capitolul buget, crearea unei platforme online de urmărire a stadiului soluţionării petițiilor cetățenilor, precum și crearea unei platforme online de înscriere în audiență, în baza unui calendar public al disponibilității.

  1. După cei patru ani ai mandatului dvs., vedeți Bucureștiul ca pe o metropolă, cu o lege a metropolei? În ce fel veți sprijini o astfel de lege? Considerați normal ca atâtea companii mari multinaționale să aibă sedii în localități cu statut de comună de lângă București, plătind taxe locale acelor comune și nu Capitalei?

În anul 1926, s-a dat prima lege a Capitalei. Trebuie să avem curajul să adoptăm și noi o lege care să așeze orașul pe noi coordonate de dezvoltare, incluzând zona extinsă a Capitalei. Fiind un oraș deschis, tranzitat, cu potențial pentru atragerea investițiilor, Bucureștiul are nevoie de o nouă abordare în ceea ce privește administrarea teritoriului și a resurselor sale.

www.caleaeuropeana.ro, 26 mai 2015

26 mai

Din 6 iunie, voi fi inamicul nr.1 al TVR!

  • mai 26, 2016

 

La începutul acestei campanii, TVR a organizat o dezbatere electorală la care nu am fost invitat, pentru că nu sunt membru al unui partid parlamentar. În mod firesc, m-am revoltat. Am sesizat CNA, atenţionându-i că TVR încalcă legea şi am sperat că vor lua măsuri.

Răspunsul acestei instituţii este însă halucinant. În scrisoarea de răspuns, preşedintele Consiliului mă informează sec că „nu s-au constatat încălcări”.

N-am auzit ca UNPR sau ALDE să fi candidat şi să fi obţinut un scor care să-i valideze politic. PMP, în schimb, la alegerile europarlamentare din 2014, a obţinut peste 6% din încrederea cetăţenilor. Dar ce contează? Oricum, singurul criteriu care te face să „meriţi” să calci „legal” în studiourile TVR este să fii parte din USL sau adulator al acesteia.

Din 6 iunie, voi fi inamicul nr.1 al TVR!

25 mai

Vă aştept alături de mine!

  • mai 25, 2016

Cu binecunoscuta-i îndemânare, colegul meu, Marian Dragomir, a surprins şi astăzi cu aparatul foto câteva imagini care vor face istorie. Avem cea mai convingătoare campanie, iar din 5 iunie vom fi şi cea mai eficientă Primărie din ţară!

Vă aştept alături de mine!

13244885_986019234816044_4219056276254789947_n 13241204_986019238149377_3095802698605401608_n 13241118_986019271482707_8853138093557458554_n 13233106_986019264816041_7215057190011347686_n 13237833_986019311482703_5176745316567865857_n

25 mai

După 5 iunie, Sectorul 1 intră în legalitate.

  • mai 25, 2016

Fără amânări, fără întârzieri, fără ore în șir pierdute la cozi interminabile. Haosul din administraţie trebuie să înceteze.

După 5 iunie, debirocratizăm sistemul. După 5 iunie, Sectorul 1 intră în legalitate.

 

24 mai

Scrisoare deschisă adresată liderilor PNL

  • mai 24, 2016

 SCRISOARE DESCHISĂ

Doamnei ALINA GORGHIU, copreşedinte al Partidului Naţional Liberal

Domnului VASILE BLAGA, copreşedinte al Partidului Naţional Liberal

Domnului CĂTĂLIN PREDOIU, Preşedinte al Organizaţiei Bucureşti a Partidului Naţional Liberal

 

Stimată doamnă Gorghiu,

Stimate domnule Blaga,

Stimate domnule Predoiu,

 

Vă adresez această scrisoare pentru a vă solicita public câteva clarificări. O fac în calitate de cetăţean al Municipiului Bucureşti, oraş condus la această oră de către un lider al PNL. Din funcţia de primar general interimar al Capitalei, domnul Sava candidează la Primăria Sectorului 4, iar răspunderea politică pentru activitatea domniei sale în această perioadă pare a fi asumată de PNL.

După cum cunoaşteţi, acesta îşi desfăşoară activitatea electorală braţ la braţ cu Cristian Popescu Piedone, cel care nu a putut candida el însuşi, fiind contestat de către un grup de cetăţeni revoltaţi de modul în care fostul primar a gestionat un caz dramatic. Pentru foarte mulţi dintre aceştia, insistenţa lui Piedone de a reveni în fruntea Sectorului 4 este considerată ofensatoare. PNL face, însă, din acesta un agent electoral.

Pentru că este un subiect de interes major pentru bucureşteni, vă solicit public să clarificaţi următoarele aspecte:

  1. Domnul Răzvan Sava, candidat la funcţia de primar al Sectorului 4, este membru al PNL? Activitatea pe care o desfăşoară este asumată de PNL?
  1. Cristian Popescu Piedone este noul agent electoral al PNL?

 Stimată doamnă Gorghiu,

Stimate domnule Blaga,

Stimate domnule Predoiu,

Deşi jocul duplicitar defineşte cum nu se poate mai potrivit acţiunile PNL şi, implicit, ale dumeavoastră, în calitate de conducători ai acestei formaţiuni, vă adresez rugămintea de a trata, totuşi, această scrisoare cu seriozitate şi responsabilitate şi de a răspunde în termeni cât mai exacţi.

Au rămas mai puţin de două săptămâni până la încheierea acestei campanii electorale, timp în care aveţi şansa de a demonstra corectitudine şi respect faţă de cetăţenii Bucureştiului.

Cu respect,

Eugen Tomac

Deputat în Parlamentul României

Cetăţean al Municipiului Bucureşti