31 mai

Mafia din jurul pieţelor Sectorului 1 trebuie desfiinţată!

  • mai 31, 2016

Mafia din jurul pieţelor Sectorului 1 trebuie desfiinţată. Nu voi tolera niciun intermediar, niciun „afacerist” care îşi înmulţeşte averea pe spatele oamenilor simpli.

Producătorii autohtoni trebuie încurajaţi şi ajutaţi să îşi vândă produsele în condiţii decente, la preţul corect, astfel încât să ne putem bucura de fructe şi legume sănătoase, din grădinile românilor.

30 mai

Prietenii omului…

  • mai 30, 2016

Am vizitat azi, la propunerea unor prieteni, un adăpost pentru câinii fără stăpân.

Iubesc animalele și vreau să avem cât mai puţini câini abandonați, dar şi un oraș curat, în același timp. Sunt ființe care au nevoie de îngrijire, iar acest lucru stă în putința noastră.

30 mai

Sunt revoltat de haosul din administraţie. Din 5 iunie, lucrurile se vor schimba!

  • mai 30, 2016

Am trecut astăzi din nou pe la sediul Direcţiei Impozite şi Taxe Locale din Piaţa Amzei a Sectorului 1. Am fost surprins şi extrem de indignat să constat acelaşi haos şi aceleaşi cozi interminabile de acum două luni jumătate. Chiar dacă, în urma interpelării pe care am adresat-o la mijlocul lunii martie Ministrului Finanţelor Publice, termenul limită pentru declararea şi plata impozitului pe clădiri a fost prelungit până la data de 30 iunie, situaţia este astăzi neschimbată. Nici măcar funcţionarii nu cunosc metodologia de aplicare a noilor norme ale Codului Fiscal, iar cetăţenii sunt total debusolaţi.

Îi îndem pe contracandidaţii mei, Tudorache şi Nazare, să vină în mijlocul acestor oameni şi să le explice „beneficiile” acestui Cod, un ultim măr otrăvit al Guvernului Ponta, pe care PSD şi PNL l-au votat cot la cot în Parlament în urma cu un an.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERAAce

30 mai

Dacă n-ai încredere, verifică!

  • mai 30, 2016

Fiecare cetăţean contribuie la bugetul local. Prin urmare, fiecare cetăţean trebuie să ştie cât şi pentru ce au fost cheltuiţi banii. După 5 iunie, totul se va face la vedere. Dacă n-ai încredere, verifică!

29 mai

Nazare şi Tudorache, fricoşi şi laşi

  • mai 29, 2016

Așa cum m-am așteptat, cei doi contracandidați ai mei, social-democratul Tudorache și liberalul Nazare, nu au avut curajul să onoreze invitația pe care le-am adresat-o de a avea o confruntare de idei și soluții în fața celor pe care îi chemăm la vot pe 5 iunie.

Regret că cei doi nu sunt capabili să depășească vechea mentalitate comunistă a guvernării din birouri și fug speriați de întâlnirea cu mine și cetățenii. Pe 5 iunie, vor afla însă că această abordare este perdantă.

Până una alta, noi mizăm pe oamenii înțelepți ai Sectorului 1.

13321988_1224979047526779_4405209377030085848_n 13267889_1224979050860112_6353284932991492944_n 13315602_1224979044193446_2514136823448338336_n 13335538_1224979140860103_1740124501200573577_n 13267854_1224979147526769_2881135886707944407_n 13327442_1224979154193435_5244522767374913297_n 13263880_1224979200860097_5336734302125145741_n 13254604_1224979234193427_322157456198778658_n 13312690_1224979237526760_8717394367062938910_n 13339640_1224979320860085_760283624358754383_n

29 mai

Eugen Tomac, candidat PMP la Sectorul 1: Ședințele Consiliului local trebuie să fie difuzate online

  • mai 29, 2016

România va prelua conducerea rotativă a Uniunii Europene în anul 2019. Considerând faptul că la alegerile locale din 5 iunie va fi ales un primar ce va fi în funcție pentru următorii patru ani și având în vedere rolul important al Bucureștiului în politica europeană, Lavinia Șandru și Dan Cărbunaru realizează o serie de interviuri pentru site-ul www.caleaeuropeană.ro având ca tematică ”primarul european”.
Răspunsurile oferite de Eugen Tomac, candidatul PMP la Primăria Sectorului 1, pentru Calea Europeană:

România va deține, în 2019, președinția rotativă a UE. Ce lipsește cel mai mult Bucureștiului pentru a fi o capitală europeană, dincolo de coordonatele geografice? Care ar fi primul lucru pe care l-ați face pentru a reduce handicapul pe care-l are București față de alte capitale europene?

Consider că elementul care lipsește Bucureștiului pentru a fi o capitală europeană este lipsa de viziune a autorităților locale, care par deconectate de la evoluția firească a lucrurilor. Spațiul european este un spațiu cu o libertate de circulație incredibilă a ideilor. Ne putem inspira din modelele de bună guvernare locală din Europa. Spre exemplu, în multe state europene, autoritățile locale răspund de domeniile politice vizate de Strategia Europa 2020, care are în vedere mai multe axe de interes pentru Sectorul 1. Primul lucru pe care îl voi face pentru a reduce discrepanța dintre București și celelalte capitale europene va fi concentrarea pe stimularea antreprenoriatului, ameliorarea condițiilor de mediu, eficienţa energetică și identitatea culturală.

Care este valoarea fondurilor europene absorbite în mandatul 2012-2016 de Primăria de sector la care candidați?

Cu privire la fondurile atrase de administrația Sectorului 1 în ultimii patru ani, au fost atrase fonduri doar pe axa prioritară „Dezvoltarea durabilă şi promovarea turismului”. Primăria Sectorului 1 a obţinut fonduri europene în valoare de aproximativ 3,8 milioane lei, pentru implementarea proiectelor de promovare turistică.

Ați evaluat problemele care au generat o absorbție scăzută a fondurilor europene de către Primăria de sector/Primăria Capitalei la care candidați? Le puteți enumera?

În mod cert, una dintre probleme este de natură generală: competența autorităților locale de a gândi și de a pregăti programe și proiecte adecvate în timp util, precum și asigurarea coordonării cu partenerii implicați. Un alt aspect ține de monitorizarea implementării proiectului și verificarea obținerii rezultatului scontat. Un exemplu relevant în acest sens este faptul că în urma aderării României la Uniunea Europeană, un mare grad de absorbţie l-a avut programul destinat dezvoltării capacităţii administrative pentru modernizarea și reducerea birocrației. Rezultatul final, însă, nu este deloc satisfăcător. O altă problemă ține de negarea vulnerabilităților în domeniu, care limitează șansele de a identifica adevăratele probleme, precum lipsa de integritate, de transparență sau birocrația excesivă.

Cum ați putea depăși dvs. aceste probleme? Care este strategia dvs. în a atrage mai multe fonduri europene? (așteptăm exemple concrete, dincolo de principiile enumerate în programele electorale)

Fondurile Uniunii Europene pot aduce beneficii concrete pentru cetăţenii români. Finanţările au capacitatea de a răspunde multor nevoi, compensând lipsa resurselor financiare în domenii precum mediul sau cultura. Acest obiectiv poate fi ușor realizabil prin experiența și calificarea celor care lucrează în primărie, prin întărirea capacității administrativ-manageriale, precum și o atenție mai mare la conformarea cu cerințele de raportare.

Ce proiect ați vedea necesar a fi realizat cu prioritate cu fonduri europene, altul decât cele aflate deja în diverse faze de realizare?

Până acum, primăria Sectorului 1 s-a dovedit ineficientă în accesarea fondurilor europene. De aceea, pe viitor, trebuie să ne concentrăm pe crearea oportunităţilor de dezvoltare de care cetăţenii noştri au atâta nevoie, precum asigurarea finanțării sectorului cultural, prin fonduri europene, a finanțării operatorilor culturali și a proiectelor lor. De asemenea, voi acorda o atenție sporită atragerii de fonduri pentru renovarea clădirilor de patrimoniu.

Aveți soluții pe care să le propuneți celor plecați să lucreze peste hotare pentru a se întoarce în Capitală?

Pentru a stimula întoarcerea românilor din diaspora acasă, este important să oferim un cadru care să le permită dezvoltarea pe plan economic, integrarea pe piața muncii, dezvoltarea unor afaceri proprii. În acest sens, reiterez o idee pe care am exprimat-o de multe ori în cadrul dezbaterilor electorale. Primăria trebuie să fie un partener al mediului antreprenorial, care este primul investitor în sector. Transparența, emiterea autorizațiilor la termen și asigurarea unui cadru favorabil pentru dezvoltarea unor afaceri constituie responsabilități ale primăriei, care generează pe termen lung prosperitate și dezvoltare economică. Administrația locală trebuie să fie deschisă spre implicarea acestora în procesul de guvernare, prin realizarea unor consultări periodice. Ea trebuie să asigure un canal de comunicare cu societatea, astfel încât, pe de o parte, să culeagă informaţii de la beneficiarii direcți sau indirecți ai acțiunilor sale, iar pe de altă parte, să transmită informațiile relevante către aceștia.

Pe o scară de la 1 la 10, ce loc ar ocupa în prioritățile dvs. de primar transparența cheltuirii banului public? Vă angajați ca în caz că veți ajunge primar veți transparentiza bugetul de venituri și cheltuieli al instituției? În ce mod veți proceda?

Lipsa transparenţei este unul dintre motivele pierderii încrederii cetățenilor în autoritățile locale și centrale. Lipsa de transparenţă a autorităţilor locale în acordarea contractelor de achiziţii publice continuă să fie o problemă majoră, alături de ignorarea comunicării cu cetățeanul în ceea ce privește execuția bugetară.

Transparența este principiul care guvernează toate acțiunile prevăzute în programul meu electoral, întrucât reprezintă cel mai simplu mod prin care poți recâștiga încrederea cetățenilor și demonstra, totodată, că lucrezi în beneficiul lor. Este cel mai onest mod de a te apropia de oameni.

Parlamentul European, de exemplu, difuzează în direct, online, ședințele sale cu caracter public. Parlamentul României, la fel. Prin urmare, toate ședințele Consiliului local trebuie să fie difuzate online, întrucât se dezbat modalitățile de cheltuire a banului public. Nu se discută chestiuni de interes pentru securitatea națională. De asemenea, orice contract din bani publici trebuie să fie publicat pe site-ul primăriei, în baza legii 544/2001. Alte măsuri pe care le am în vedere sunt: publicarea zilnică, detaliată, a facturilor plătite de Primărie cu corespondență față de capitolul buget, crearea unei platforme online de urmărire a stadiului soluţionării petițiilor cetățenilor, precum și crearea unei platforme online de înscriere în audiență, în baza unui calendar public al disponibilității.

După cei patru ani ai mandatului dvs., vedeți Bucureștiul ca pe o metropolă, cu o lege a metropolei? În ce fel veți sprijini o astfel de lege? Considerați normal ca atâtea companii mari multinaționale să aibă sedii în localități cu statut de comună de lângă București, plătind taxe locale acelor comune și nu Capitalei?

În anul 1926, s-a dat prima lege a Capitalei. Trebuie să avem curajul să adoptăm și noi o lege care să așeze orașul pe noi coordonate de dezvoltare, incluzând zona extinsă a Capitalei. Fiind un oraș deschis, tranzitat, cu potențial pentru atragerea investițiilor, Bucureștiul are nevoie de o nouă abordare în ceea ce privește administrarea teritoriului și a resurselor sale.

Realitatea.net, 29 mai 2016

28 mai

Campioana Sectorului 1 este echipa cartierului Dămăroaia!

  • mai 28, 2016

Fotbalul înseamnă spectacol și suspans. A fost o bucurie să trăiesc emoția jocului alături de echipele de fotbal din cartierele sectorului 1. Cel mai frumos este că la final am putut savura victoria!

Campioana Sectorului 1 este echipa cartierului Dămăroaia!

13237846_1224229600935057_6794690167250923777_n 13239946_1224229607601723_3401990899744820757_n 13307261_1224229627601721_2885660583960045435_n 13267724_1224229637601720_2006930838502306262_n 13256154_1224229660935051_4271077842532887345_n 13255927_1224229664268384_2446425264844680477_n 13265951_1224229717601712_7623659610508475008_n