29 mai

Eugen Tomac, candidat PMP la Sectorul 1: Ședințele Consiliului local trebuie să fie difuzate online

  • mai 29, 2016

România va prelua conducerea rotativă a Uniunii Europene în anul 2019. Considerând faptul că la alegerile locale din 5 iunie va fi ales un primar ce va fi în funcție pentru următorii patru ani și având în vedere rolul important al Bucureștiului în politica europeană, Lavinia Șandru și Dan Cărbunaru realizează o serie de interviuri pentru site-ul www.caleaeuropeană.ro având ca tematică ”primarul european”.
Răspunsurile oferite de Eugen Tomac, candidatul PMP la Primăria Sectorului 1, pentru Calea Europeană:

România va deține, în 2019, președinția rotativă a UE. Ce lipsește cel mai mult Bucureștiului pentru a fi o capitală europeană, dincolo de coordonatele geografice? Care ar fi primul lucru pe care l-ați face pentru a reduce handicapul pe care-l are București față de alte capitale europene?

Consider că elementul care lipsește Bucureștiului pentru a fi o capitală europeană este lipsa de viziune a autorităților locale, care par deconectate de la evoluția firească a lucrurilor. Spațiul european este un spațiu cu o libertate de circulație incredibilă a ideilor. Ne putem inspira din modelele de bună guvernare locală din Europa. Spre exemplu, în multe state europene, autoritățile locale răspund de domeniile politice vizate de Strategia Europa 2020, care are în vedere mai multe axe de interes pentru Sectorul 1. Primul lucru pe care îl voi face pentru a reduce discrepanța dintre București și celelalte capitale europene va fi concentrarea pe stimularea antreprenoriatului, ameliorarea condițiilor de mediu, eficienţa energetică și identitatea culturală.

Care este valoarea fondurilor europene absorbite în mandatul 2012-2016 de Primăria de sector la care candidați?

Cu privire la fondurile atrase de administrația Sectorului 1 în ultimii patru ani, au fost atrase fonduri doar pe axa prioritară „Dezvoltarea durabilă şi promovarea turismului”. Primăria Sectorului 1 a obţinut fonduri europene în valoare de aproximativ 3,8 milioane lei, pentru implementarea proiectelor de promovare turistică.

Ați evaluat problemele care au generat o absorbție scăzută a fondurilor europene de către Primăria de sector/Primăria Capitalei la care candidați? Le puteți enumera?

În mod cert, una dintre probleme este de natură generală: competența autorităților locale de a gândi și de a pregăti programe și proiecte adecvate în timp util, precum și asigurarea coordonării cu partenerii implicați. Un alt aspect ține de monitorizarea implementării proiectului și verificarea obținerii rezultatului scontat. Un exemplu relevant în acest sens este faptul că în urma aderării României la Uniunea Europeană, un mare grad de absorbţie l-a avut programul destinat dezvoltării capacităţii administrative pentru modernizarea și reducerea birocrației. Rezultatul final, însă, nu este deloc satisfăcător. O altă problemă ține de negarea vulnerabilităților în domeniu, care limitează șansele de a identifica adevăratele probleme, precum lipsa de integritate, de transparență sau birocrația excesivă.

Cum ați putea depăși dvs. aceste probleme? Care este strategia dvs. în a atrage mai multe fonduri europene? (așteptăm exemple concrete, dincolo de principiile enumerate în programele electorale)

Fondurile Uniunii Europene pot aduce beneficii concrete pentru cetăţenii români. Finanţările au capacitatea de a răspunde multor nevoi, compensând lipsa resurselor financiare în domenii precum mediul sau cultura. Acest obiectiv poate fi ușor realizabil prin experiența și calificarea celor care lucrează în primărie, prin întărirea capacității administrativ-manageriale, precum și o atenție mai mare la conformarea cu cerințele de raportare.

Ce proiect ați vedea necesar a fi realizat cu prioritate cu fonduri europene, altul decât cele aflate deja în diverse faze de realizare?

Până acum, primăria Sectorului 1 s-a dovedit ineficientă în accesarea fondurilor europene. De aceea, pe viitor, trebuie să ne concentrăm pe crearea oportunităţilor de dezvoltare de care cetăţenii noştri au atâta nevoie, precum asigurarea finanțării sectorului cultural, prin fonduri europene, a finanțării operatorilor culturali și a proiectelor lor. De asemenea, voi acorda o atenție sporită atragerii de fonduri pentru renovarea clădirilor de patrimoniu.

Aveți soluții pe care să le propuneți celor plecați să lucreze peste hotare pentru a se întoarce în Capitală?

Pentru a stimula întoarcerea românilor din diaspora acasă, este important să oferim un cadru care să le permită dezvoltarea pe plan economic, integrarea pe piața muncii, dezvoltarea unor afaceri proprii. În acest sens, reiterez o idee pe care am exprimat-o de multe ori în cadrul dezbaterilor electorale. Primăria trebuie să fie un partener al mediului antreprenorial, care este primul investitor în sector. Transparența, emiterea autorizațiilor la termen și asigurarea unui cadru favorabil pentru dezvoltarea unor afaceri constituie responsabilități ale primăriei, care generează pe termen lung prosperitate și dezvoltare economică. Administrația locală trebuie să fie deschisă spre implicarea acestora în procesul de guvernare, prin realizarea unor consultări periodice. Ea trebuie să asigure un canal de comunicare cu societatea, astfel încât, pe de o parte, să culeagă informaţii de la beneficiarii direcți sau indirecți ai acțiunilor sale, iar pe de altă parte, să transmită informațiile relevante către aceștia.

Pe o scară de la 1 la 10, ce loc ar ocupa în prioritățile dvs. de primar transparența cheltuirii banului public? Vă angajați ca în caz că veți ajunge primar veți transparentiza bugetul de venituri și cheltuieli al instituției? În ce mod veți proceda?

Lipsa transparenţei este unul dintre motivele pierderii încrederii cetățenilor în autoritățile locale și centrale. Lipsa de transparenţă a autorităţilor locale în acordarea contractelor de achiziţii publice continuă să fie o problemă majoră, alături de ignorarea comunicării cu cetățeanul în ceea ce privește execuția bugetară.

Transparența este principiul care guvernează toate acțiunile prevăzute în programul meu electoral, întrucât reprezintă cel mai simplu mod prin care poți recâștiga încrederea cetățenilor și demonstra, totodată, că lucrezi în beneficiul lor. Este cel mai onest mod de a te apropia de oameni.

Parlamentul European, de exemplu, difuzează în direct, online, ședințele sale cu caracter public. Parlamentul României, la fel. Prin urmare, toate ședințele Consiliului local trebuie să fie difuzate online, întrucât se dezbat modalitățile de cheltuire a banului public. Nu se discută chestiuni de interes pentru securitatea națională. De asemenea, orice contract din bani publici trebuie să fie publicat pe site-ul primăriei, în baza legii 544/2001. Alte măsuri pe care le am în vedere sunt: publicarea zilnică, detaliată, a facturilor plătite de Primărie cu corespondență față de capitolul buget, crearea unei platforme online de urmărire a stadiului soluţionării petițiilor cetățenilor, precum și crearea unei platforme online de înscriere în audiență, în baza unui calendar public al disponibilității.

După cei patru ani ai mandatului dvs., vedeți Bucureștiul ca pe o metropolă, cu o lege a metropolei? În ce fel veți sprijini o astfel de lege? Considerați normal ca atâtea companii mari multinaționale să aibă sedii în localități cu statut de comună de lângă București, plătind taxe locale acelor comune și nu Capitalei?

În anul 1926, s-a dat prima lege a Capitalei. Trebuie să avem curajul să adoptăm și noi o lege care să așeze orașul pe noi coordonate de dezvoltare, incluzând zona extinsă a Capitalei. Fiind un oraș deschis, tranzitat, cu potențial pentru atragerea investițiilor, Bucureștiul are nevoie de o nouă abordare în ceea ce privește administrarea teritoriului și a resurselor sale.

Realitatea.net, 29 mai 2016

26 mai

NTERVIU. Eugen Tomac, candidat PMP la Primăria Sectorului 1: Ședințele Consiliului local trebuie să fie difuzate online, întrucât se dezbat modalitățile de cheltuire a banului public

  • mai 26, 2016

Am oferit cu multă plăcere un interviu pentru prestigiosul portal de știri caleaeuropeana.ro, pe care va invit sa-l citiți.

România va prelua conducerea rotativă a Uniunii Europene în anul 2019. Considerând faptul că la alegerile locale din 5 iunie va fi ales un primar ce va fi în funcție pentru următorii patru ani și având în vedere rolul important al Bucureștiului în politica europeană, Lavinia Șandru și Dan Cărbunaru realizează o serie de interviuri pentru site-ul www.caleaeuropeană.ro având ca tematică ”primarul european”.

Răspunsurile oferite de Eugen Tomac, candidatul PMP la Primăria Sectorului 1, pentru Calea Europeană:

  1. România va deține, în 2019, președinția rotativă a UE. Ce lipsește cel mai mult Bucureștiului pentru a fi o capitală europeană, dincolo de coordonatele geografice? Care ar fi primul lucru pe care l-ați face pentru a reduce handicapul pe care-l are București față de alte capitale europene?

Consider că elementul care lipsește Bucureștiului pentru a fi o capitală europeană este lipsa de viziune a autorităților locale, care par deconectate de la evoluția firească a lucrurilor. Spațiul european este un spațiu cu o libertate de circulație incredibilă a ideilor. Ne putem inspira din modelele de bună guvernare locală din Europa. Spre exemplu, în multe state europene, autoritățile locale răspund de domeniile politice vizate de Strategia Europa 2020, care are în vedere mai multe axe de interes pentru Sectorul 1. Primul lucru pe care îl voi face pentru a reduce discrepanța dintre București și celelalte capitale europene va fi concentrarea pe stimularea antreprenoriatului, ameliorarea condițiilor de mediu, eficienţa energetică și identitatea culturală.

  1. Care este valoarea fondurilor europene absorbite în mandatul 2012-2016 de Primăria de sector la care candidați?

Cu privire la fondurile atrase de administrația Sectorului 1 în ultimii patru ani, au fost atrase fonduri doar pe axa prioritară „Dezvoltarea durabilă şi promovarea turismului”. Primăria Sectorului 1 a obţinut fonduri europene în valoare de aproximativ 3,8 milioane lei, pentru implementarea proiectelor de promovare turistică.

  1. Ați evaluat problemele care au generat o absorbție scăzută a fondurilor europene de către Primăria de sector/Primăria Capitalei la care candidați? Le puteți enumera?

În mod cert, una dintre probleme este de natură generală: competența autorităților locale de a gândi și de a pregăti programe și proiecte adecvate în timp util, precum și asigurarea coordonării cu partenerii implicați. Un alt aspect ține de monitorizarea implementării proiectului și verificarea obținerii rezultatului scontat. Un exemplu relevant în acest sens este faptul că în urma aderării României la Uniunea Europeană, un mare grad de absorbţie l-a avut programul destinat dezvoltării capacităţii administrative pentru modernizarea și reducerea birocrației. Rezultatul final, însă, nu este deloc satisfăcător. O altă problemă ține de negarea vulnerabilităților în domeniu, care limitează șansele de a identifica adevăratele probleme, precum lipsa de integritate, de transparență sau birocrația excesivă.

  1. Cum ați putea depăși dvs. aceste probleme? Care este strategia dvs. în a atrage mai multe fonduri europene? (așteptăm exemple concrete, dincolo de principiile enumerate în programele electorale)

Fondurile Uniunii Europene pot aduce beneficii concrete pentru cetăţenii români. Finanţările au capacitatea de a răspunde multor nevoi, compensând lipsa resurselor financiare în domenii precum mediul sau cultura. Acest obiectiv poate fi ușor realizabil prin experiența și calificarea celor care lucrează în primărie, prin întărirea capacității administrativ-manageriale, precum și o atenție mai mare la conformarea cu cerințele de raportare.

  1. Ce proiect ați vedea necesar a fi realizat cu prioritate cu fonduri europene, altul decât cele aflate deja în diverse faze de realizare?

Până acum, primăria Sectorului 1 s-a dovedit ineficientă în accesarea fondurilor europene. De aceea, pe viitor, trebuie să ne concentrăm pe crearea oportunităţilor de dezvoltare de care cetăţenii noştri au atâta nevoie, precum asigurarea finanțării sectorului cultural, prin fonduri europene, a finanțării operatorilor culturali și a proiectelor lor. De asemenea, voi acorda o atenție sporită atragerii de fonduri pentru renovarea clădirilor de patrimoniu.

  1. Aveți soluții pe care să le propuneți celor plecați să lucreze peste hotare pentru a se întoarce în Capitală?

Pentru a stimula întoarcerea românilor din diaspora acasă, este important să oferim un cadru care să le permită dezvoltarea pe plan economic, integrarea pe piața muncii, dezvoltarea unor afaceri proprii. În acest sens, reiterez o idee pe care am exprimat-o de multe ori în cadrul dezbaterilor electorale. Primăria trebuie să fie un partener al mediului antreprenorial, care este primul investitor în sector. Transparența, emiterea autorizațiilor la termen și asigurarea unui cadru favorabil pentru dezvoltarea unor afaceri constituie responsabilități ale primăriei, care generează pe termen lung prosperitate și dezvoltare economică. Administrația locală trebuie să fie deschisă spre implicarea acestora în procesul de guvernare, prin realizarea unor consultări periodice. Ea trebuie să asigure un canal de comunicare cu societatea, astfel încât, pe de o parte, să culeagă informaţii de la beneficiarii direcți sau indirecți ai acțiunilor sale, iar pe de altă parte, să transmită informațiile relevante către aceștia.

  1. Pe o scară de la 1 la 10, ce loc ar ocupa în prioritățile dvs. de primar transparența cheltuirii banului public? Vă angajați ca în caz că veți ajunge primar veți transparentiza bugetul de venituri și cheltuieli al instituției? În ce mod veți proceda?

Lipsa transparenţei este unul dintre motivele pierderii încrederii cetățenilor în autoritățile locale și centrale. Lipsa de transparenţă a autorităţilor locale în acordarea contractelor de achiziţii publice continuă să fie o problemă majoră, alături de ignorarea comunicării cu cetățeanul în ceea ce privește execuția bugetară.

Transparența este principiul care guvernează toate acțiunile prevăzute în programul meu electoral, întrucât reprezintă cel mai simplu mod prin care poți recâștiga încrederea cetățenilor și demonstra, totodată, că lucrezi în beneficiul lor. Este cel mai onest mod de a te apropia de oameni.

Parlamentul European, de exemplu, difuzează în direct, online, ședințele sale cu caracter public. Parlamentul României, la fel. Prin urmare, toate ședințele Consiliului local trebuie să fie difuzate online, întrucât se dezbat modalitățile de cheltuire a banului public. Nu se discută chestiuni de interes pentru securitatea națională. De asemenea, orice contract din bani publici trebuie să fie publicat pe site-ul primăriei, în baza legii 544/2001. Alte măsuri pe care le am în vedere sunt: publicarea zilnică, detaliată, a facturilor plătite de Primărie cu corespondență față de capitolul buget, crearea unei platforme online de urmărire a stadiului soluţionării petițiilor cetățenilor, precum și crearea unei platforme online de înscriere în audiență, în baza unui calendar public al disponibilității.

  1. După cei patru ani ai mandatului dvs., vedeți Bucureștiul ca pe o metropolă, cu o lege a metropolei? În ce fel veți sprijini o astfel de lege? Considerați normal ca atâtea companii mari multinaționale să aibă sedii în localități cu statut de comună de lângă București, plătind taxe locale acelor comune și nu Capitalei?

În anul 1926, s-a dat prima lege a Capitalei. Trebuie să avem curajul să adoptăm și noi o lege care să așeze orașul pe noi coordonate de dezvoltare, incluzând zona extinsă a Capitalei. Fiind un oraș deschis, tranzitat, cu potențial pentru atragerea investițiilor, Bucureștiul are nevoie de o nouă abordare în ceea ce privește administrarea teritoriului și a resurselor sale.

www.caleaeuropeana.ro, 26 mai 2015

23 mai

Câteva adevăruri simple care trebuie spune în această campanie

  • mai 23, 2016

PNL va fi marele perdant al acestor alegeri. Am explicat de ce în editorialul „Câteva adevăruri simple care trebuie spune în această campanie”, publicat pe ştiripesurse.ro.

Nu sunt nou în politică. Am şi exerciţiul alegerii directe de către cetăţeni, şi experienţă în administraţie. La aproape 35 de ani, am candidat de două ori pentru funcţia de deputat. În 2008, am câştigat mandatul, dar n-am intrat în Parlament. Din cauza unui sistem electoral ticălos, foarte mulţi perdanți s-au trezit atunci, fără a merita, în Legislativ. În 2012, am revenit şi am reuşit să conving 78,6% din electorat să-mi acorde încrederea pentru a-i reprezenta în Parlamentul României.

Cunosc bine mediul politic și îi știu dedesubturile. Acesta este și motivul pentru care vreau să fac câteva precizări înainte de încheierea acestei campanii electorale, cu totul atipice.

  1. Din nefericire, așa cum arată situația la ora actuală, PSD-ul va câștiga alegerile pe vot politic la nivelul țării.
  2. PSD-ul și-a revenit cu sprijinul total al PNL, care din ură a făcut o alianță politică toxică numită USL. Aceasta din urmă a prăbușit încrederea românilor în orice şi oricine și a adus populația în pragul disperării.
  3. PNL-ul este partidul care a creat, cot la cot cu PSD-ul, noua lege electorală. O lege care, de fapt, nu ne permite să facem campanie. Președintele Comisiei de Cod Electoral din Parlament a fost domnul Mihai Voicu, deputat de Dolj și Președinte al PNL Sector 1.
  4. PNL împreună cu PSD, au elaborat și votat legea alegerii primarilor într-un singur tur!
  5. PNL minte atunci când spune că nu a fost de acord cu această lege. Dacă ar fi fost aşa, ar fi contestat-o a doua zi la Curtea Constituțională. Nici Președintele Iohannis, care provine tot din PNL, nu a schiţat vreun gest de împotrivire. E simplu. Au fost de acord în totalitate cu ea, atât timp cât au crezut că îi avantajează.
  6. PNL a eşuat în totalitate. Nu a respectat niciun angajament față de propriul electoratul . Criteriul integrităţii pe care îl vocalizează activ le este complet străin. În schimb, excelează la capitolul traseism. Au primit alături de ei traseiști fără număr, începând de la Marin Anton până la Piedone.
  7. PNL exprimă neputință în viața politică a prezentului. Nu au reuşit să identifice un candidat pentru capitală din prima. Au sperat până în ultima clipă că vor putea reveni la vechea obsesie „Băsescu e de vină” dacă Firea câștigă. Președintele Băsescu nu candidează, iar PNL este tot mai derutat și arogant.
  8. PNL l-a scos din cursă pe Bușoi, pentru că și-a permis să-și decoreze sediul de campanie cu imagini de la tragedia cumplită de la Colectiv, dar tot PNL l-a luat în brațe pe cel care a scuipat peste acei tineri nevinovați, morți din cauza incompetenței cronice a administrației.
  9. Primarul General Interimar, Răzvan Sava, candidatul PNL la funcția de primar al Sectorului 4, defilează braț la braț cu omul fără conștiință și obraz, numit Piedone. Pentru voturi, merită să călcăm în picioare totul, nu-i aşa?
  10. Marele perdant al acestei campanii electorale este exact partidul care și-a imaginat că se poate repeta scenariul din 2014, atunci când toți românii cu conștiință și simț civic au ieșit la vot pentru a vota un nume, nu un lider, au votat pentru ca țara să nu intre în izolare totală.

 

Repet. PNL va fi marele perdant al acestor alegeri. Partidele noi au însă misiunea de a convinge cetățenii să iasă la vot pentru a nu lăsa stânga condusă de un condamnat penal pentru fraudă electorală să decidă viitorul României!

Ştiripesurse.ro, 22 mai 2016

 

19 mai

PNL s-a compromis în Sectorul 1. Ce urmează?

  • mai 19, 2016
După ce l-au scos pe uşa din spate a Primăriei pe fostul edil Andrei Chiliman, clanurile abonate la banii publici din Sectorul 1 sunt acum din ce în ce mai derutate. Nu și-au găsit încă marioneta potrivită pentru a ține sub control un buget uriaș de peste 300 de milioane de euro.
Aceste grupuri de interese au o singură miză: finanţele Sectorului 1. Pentru ei nu există obiectiv politic, nu există culoare politică în administraţia Sectorului 1, există doar interese economice. Este suficient să-i observi pe candidaţii PNL și PSD ca să-ţi dai seama cine decide, de fapt, soarta Sectorului 1.
În Consiliul local al Sectorului 1, din 2012 până în prezent, PSD şi PNL a votat la fel. Nu a existat putere şi opoziție, au fost cu toții implicați cot la cot în aranjamente. Atât. Dovadă stă faptul că din cei 27 de consilieri PNL şi PSD, 25 sunt anchetați pentru posibile fapte de corupție.
Ba mai mult. Sectorul 1 – un sector cu cetățeni care votează în mod tradiţional dreapta, este condus în clipa de faţă de PSD. După suspendarea Primarului Chiliman, consilierii liberali, deşi aveau majoritate, au cedat, la ordinul celor care conduc din exterior Primăria, funcţia de primar interimar celor din PSD
Deşi social-democraţii au doar 9 consilieri locali, aceştia au prelaut conducerea Primăriei la propunerea PNL. Nu e nevoie de prea multă experiență politică pentru a observa o evidenţă: stânga s-a înțeles cu „dreapta” PNL-istă pentru a prelua conducerea Sectorului 1.
Astăzi, PNL-ul măcinat de propriile neputințe, a lansat în cursă un candidat slab, un om fără niciun rezultat politic și fără nicio reușită pe plan profesional. A făcut asta tocmai pentru a garanta PSD-ului că înţelegerea convenită după plecarea fostului primar va rămâne în vigoare și după 5 iunie. PNL s-a compromis la Sectorul 1, prin candidatul Nazare. Un om care a pierdut alegerile pentru funcţia de deputat la Brăila nu are cum să convingă electoratul exigent de dreapta din Sectorul 1 să-l voteze
În plus, PNL-ul dă dovadă de ipocrizie atunci când spune că Nazare este continuatorul fostului primar Chiliman. Cetăţenii nu pot înghiți o asemenea gogomănie. Nazare este doar exponentul grupurilor de interese care l-au scos din politică pe fostul primar în cel mai urât mod posibil.
Dacă ne dorim ca stânga să nu mai conducă Primaria Sectorului 1, iar PNL-ul să nu mai facă blaturi atât de evidente, nu ne rămâne decât o singură soluție. Să-i convingem pe oameni să voteze corect un candidat care nu este și nu a fost niciodată la butoanele PSD.

Ştiripesurse.ro, 19 mai 2016

06 mai

VIDEO-INTERVIU Hotnews

  • mai 06, 2016

Am detaliat, într-un interviu pentru Hotnews, o parte din proiectele pe care le pregătesc pentru locuitorii Sectorului 1 după 5 iunie. Vă asigur că fiecare dintre ele are în spate expertiza unor profesioniști, alături de care îmi propun să construim un sector exemplu. Or, cel mai slab candidat al PNL nu poate atinge acest obiectiv. Nu are capacitatea.

Citiţi interviul integral aici.

04 mai

Big Brother vine la Bucureşti!

  • mai 04, 2016
Fie că mergem la serviciu, ne conducem copiii la şcoală sau ne însoţim părinţii la spital, trăim zilnic, imediat ce păşim în spaţiul public, un sentiment de frică. Mai uşoară sau mai accentuată, aceasta este o prezenţă constantă în vieţile noastre. Suntem obişnuiţi să ne uităm mereu peste umăr, evităm să descoperim frumuseţea străduţelor înguste, dezvoltăm obsesii bolnăvicioase, ne somăm copiii să intre în case la căderea nopţii.

În lipsa unui sistem de siguranţă publică eficient, am devenit, cu alte cuvinte, prizonierii fricii. Celor care nu ni s-a întâmplat, spunem cu recunoştinţă că am avut noroc. Asta este realitatea Bucureştiului de astăzi. Siguranţa e o chestiune de noroc.

Doar în Sectorul 1 din Bucureşti au fost înregistrate anul trecut peste 26.000 de sesizări de posibile infracţiuni. Pentru cei 230.000 de locuitori ai acestui sector, avem instalate doar 379 de camere de supraveghere, adică una la 607 oameni. Prin comparaţie, în Marea Britanie funcţionează câte o cameră de supraveghere la aproximativ 14 oameni, numărul total ajungând la cinci milioane de camere de supraveghere în întreaga ţară.

Este una dintre cele mai corecte şi rentabile metode de prevenţie a infracţionalităţii de toate tipurile şi de descurajare a celor obişnuiţi să îi crească rata. Este o soluţie aplicată în toate capitalele europene, un sistem care şi-a dovedit eficienţa. În anul 2009, de exemplu, în 95% din cazurile de omor din Scotland Yard au fost folosite drept dovezi imagini înregistrate de camerele de supraveghere. Şi în România, reprezentanţii poliţiei au recunoscut că infracţionalitatea a scăzut cu până la 50% în zonele în care au fost instalate camere de supraveghere.

Big Brother nu este în acest caz nici despre urmărire, nici despre încălcarea dreptului la intimitate. În spaţiul public avem obligaţia să respectăm regulile şi legea, iar statul are obligaţia de a ne garanta siguranţa.

În calitate de candidat la Primăria Sectorului 1, mi-am asumat angajamentul de a instala peste 2000 de camere de supraveghere în sectorul 1, astfel încât acesta să devină cel mai sigur loc din România. Siguranţa nu este o chestiune de noroc!

Ştiripesurse.ro, 04 mai 2016

 
03 mai

Eugen Tomac, candidat PMP la Primăria Sectorului 1. Nu trebuie să ridicăm cea mai mare moschee din Europa

  • mai 03, 2016

Candidatul PMP la Primăria Sectorului 1 se opune construirii unei noi moschei, în București, dar spune că va căuta fonduri europene pentru renovarea bisericilor vechi, care sunt monumente istorice

Euget Tomac susține, în interviul pentru EVZ, că Parchetul General i-a blocat candidatura lui Traian Băsescu, dar Robert Turcescu poate să-i bată și pe Gabriela Firea, și pe Cătălin Predoiu.

– EVZ: În ce măsură vă afectează faptul că Băsescu nu mai candidează la Primărie?

– Eugen Tomac: Imediat ce a revenit în politică, președintele Băsescu a anunțat că principalul său obiectiv este construirea unui partid nou, diferit de formațiunile înmărmurite în viziuni înguste şi anacronice. Era firesc ca domnia sa să candideze la Primăria Generală. Bucureștiul are nevoie de un primar cu viziune și curaj. Sunt sigur că și bucureștenii așteptau anunțul de înscriere în cursă a Președintelui Băsescu. Nu vă ascund că am întâlnit sute de persoane care mi-au spus că deși sunt simpatizanți ai altor partide, ar vota cu toată convingerea pentru Băsescu. De obicei, nu comentez deciziile din justiție, însă în acest caz, cred că trebuie să citim printre rânduri şi să înțelegem motivele reale pentru care s-a decis redeschiderea dosarului cu doar o zi înainte de declarația prin care preşedintele Băsescu şi-ar fi anunţat intrarea în cursă. Decizia de a nu candida este în acord cu linia politică pe care a promovat- o în cei 10 ani de mandat în fruntea țării. Ne propunem să câștigăm Capitala cu un om nou în politică, dar care știe foarte bine realitatea din spatele ei. Vom lupta cu toată forța pentru ca Turcescu să-i bată măr pe Firea și Predoiu.

– Aveaţi un dosar la DNA…

– Nu am niciun dosar la DNA. Am avut o plângere făcută de Guvernul Ponta în 2012, care a primit decizia de neîncepere a urmării penale.

– De ce ar trebui să vă voteze bucureștenii?

Citiţi continuarea AICI.

Evenimentul Zilei, 03 mai 2016

20 apr.

România Liberă: Eugen Tomac, candidatul PMP pentru Primăria Sectorului 1: Faptul că avem o țară stabilă și sigură nu înseamnă că putem deveni un adăpost pentru tot globul

  • aprilie 20, 2016

Președintele executiv al Partidului Mișcarea Populară, Eugen Tomac, este candidatul PMP la Primăria Sectorului 1. El își propune să nu mai planteze panseluțe scumpe și să schimb toate lifturile din blocurile vechi din sector. În prezent, Eugen Tomac îi reprezintă în Parlamentul României pe românii din afara frontierelor, majoritatea fiind din Republica Moldova.

R.L: De ce candidați?

Cred că în viața oricărui om politic apare un moment în care trebuie să meargă către cetățeni pentru a le cere încrederea. A sosit momentul ca eu să-mi pun în slujba comunității expertiza și experiența pe care le-am acumulat în ultimii ani. Am lucrat în administrația publică centrală, am coordonat programe internaționale, am experiență politică, am voința de a schimba ceva în comunitate. Uitându-mă și la ce oferă celelalte partide, cred că pot spune, fără falsă modestie, că sunt cel mai pregătit candidat pentru a deschide Primăria Sectorului 1 – un sector în care, în acest moment, locuiesc.

Citiţi continuarea pe aici.

http://www.romanialibera.ro/opinii/interviuri/eugen-tomac–candidatul-pmp-pentru-primaria-sectorului–1–faptul-ca-avem-o-tara-stabila-si-sigura-nu-inseamna-ca-putem-deveni-un-adapost-pentru-tot-globul-414065

14 mart.

Ce-ar face primarul Eugen Tomac: Parcari subterane si spatii verzi Interviu

  • martie 14, 2016

Primaria Sector 1 este una dintre cele mai bogate din tara, insa resursele sunt total netransparent folosite. Cred ca transparenta este cheia eliminarii suspiciunilor. Asa cum prevede legislatia in vigoare, primarul trebuie sa faca publice toate contractele pe care le semneaza primaria.

Este vital sa publici si toate actele aditionale pentru ca la 2 -3 ani dupa incheierea contractelor este posibil sa vedem ca sumele initiale s-au dublat.
Apoi, nu vad nicio problema ca si facturile sa fie facute publice automat, sa stie oamenii cat a costat un platan, o panseluta. De multe ori vedem dupa ani de zile ca sumele sunt putin spus exagerate.

http://m.ziare.com/eugen-tomac/eugen-tomac-psd-si-pnl-nu-sunt-in-competitie-reala-daca-primim-o-oferta-serioasa-de-colaborare-o-vom-analiza-interviu-1412628